יום ראשון, 1 בנובמבר 2015

בניית אתרים באינטרנט

 
כל בעלי העסקים היום יודעים שבלי אתר אינטרנט סיכויי ההצלחה שלהם קטנים יותר בצורה משמעותית, ומבינים את הצורך באתר אינטרנט פעיל ומקודם לעסק שלהם, גם אם לעסק עצמו אין שום קשר לאינטרנט. האופציות הקיימות היום לבניית אתרים רבות, החל מיישומי בניית אתרים באופן עצמאי על ידי בעל העסק או מי מטעמו, ועד לשכירת אנשי מקצוע לעיצוב ובניית האתר. אז מה עדיף? בואו נבחן. 

האתר כמנוף להצלחה

אתר אינטרנט לעסק הוא כמו כרטיס ביקור  - חייב להיות וחייב להיות טוב. אתר שבנוי בצורה חובבנית, לא אטרקטיבית ולא על פי כללי האופטימיזציה של קידום אתרים ברשת, אולי עדיף שלא יהיה בכלל. כאשר האתר משמש כדרך ליצור קשר עם קהל לקוחות, לעצב את דעתם ולעיתים כדי לבצע רכישות און-ליין, הוא לא יכול להיות בינוני. חשוב מאוד לתת דגש בבניית האתר למראהו ולאופי שלו כדי שישרת את העסק בצורה הטובה ביותר. האתר חייב להתכתב עם העסק עצמו מבחינה עיצובית, ולהשתמש באותו מיתוג של העסק, כמובן. למעשה, האתר הוא חלק בלתי נפרד ממיתוג העסק.

פלטפורמה לפרסום

כאמור, מטרתה של בניית אתרים היא להעניק פלטפורמה נוספת לפרסום העסק, לתת לו הזדמנות לחשיפה מירבית, אפשרות להגדיל את קהל היעד ואולי אפילו את מספר קהלי היעד, ובסופו של דבר להגדיל את מספר הלקוחות של העסק. ניתן, כמובן, להשתמש באחת הפלטפורמות המאפשרות בניית אתרים באופן עצמאי, בהשקעה כספית מינימלית ואפילו בחינם, אך נשאלת השאלה מה העסק יוכל להפיק מאתרים אלה. ייתכן שאם אתם בעלי עסק זעיר, כמו מטפלים ברפואה משלימה לדוגמא, הזקוקים לאתר תדמית פשוט ואין לכם יכולת להשקיע כסף בבניית אתר מקצועי, תוכלו להסתפק באתר כזה, לפחות בהתחלה. אם מדובר בעסק גדול יותר, ששואף להגיע רחוק יותר, כדאי שתכבדו את עצמכם ואת העסק ותשקיעו בבניית אתרים מקצועית.

אופטימיזציה בבניית אתרים

אחד ההבדלים המהותיים ביותר בין בניית אתרים חובבנית לבניית אתרים מקצועית היא האופטימיזציה של בניית האתר, כדי שיהיה קל יותר לקדם את האתר במנועי החיפוש. האופטימיזציה היא, למעשה, כללים מסוימים שעל פיהם יש לבנות את האתר, שגורמים לקידום שלו להיות פשוט יותר לאחר מכן. מכיוון שהקידום הוא חלק אינטגרלי מעצם קיומו של אתר ברשת ואתר שאינו מקודם הוא אתר שאינו קיים, ברור שכדאי לבנות את האתר בהתאם. האם אתם יודעים כיצד לעשות זאת בעצמכם?

בניית אתרים וקידומם

כאמור, תפקידם של האתרים לא מתחיל ונגמר בבנייתם או בעצם קיומם, כך שלמעשה בניית אתרים היא רק הצעד הראשון. כדי שהאתר אכן יביא לכם תועלת עסקית עליו להיות מקודם במנועי החיפוש השונים ברשת, ובעיקר מנוע החיפוש של גוגל, שהוא המנוע הגדול ביותר באינטרנט. כדי לאפשר לאתר חשיפה מירבית שתיצור לידים ותגדיל את קהל הלקוחות של העסק, יש צורך בקידום אתרים מקצועי, או בהשקעת זמן רב באופן עצמאי, אבל זה כבר נושא למאמר אחר.


מאמרים נוספים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה